Kent u nog de reclame waar je ideeën mocht geven over een verzekeringsproduct op twitter via #geengedoe? Ik heb laatst de reacties bekeken en ik vond het aantal reacties nog al tegenvallen.

Volgens mij een prima actie. Reclame via radio en luisteraars met ideeën werden keurig beloond. Maar waarom dan toch zo weinig reacties? Converteert radio dan niet of niet voldoende? Lijkt mij niet, want dan was radioreclame denk ik al geschiedenis. Of kunnen wij concluderen dat crowdsourcing een ideaal beeld is van marketing om veilig en eenvoudig nieuwe ideeën te krijgen, maar dat het in werkelijkheid minder snel wordt opgepakt door consumenten als men het liefst zou hebben gezien? Of moeten marketeers van verzekeraars maar gaan inzien dat verzekeringen gewoon niet sexy zijn en dat consumenten daar eigenlijk ook niet actief over wil nadenken?

Volgens mij ligt de waarheid in het midden. De belangrijkste behoefte voor een klant is dat hij gewoon wordt geholpen wanneer hij gebruik wilt maken van zijn verzekering. Een verzekering moet gewoon doen wat het moet doen, zonder lastige verrekeningen, regels en voorwaarden. Sorry marketeers, maar crowdsourcing voor verzekeringsproducten leuk geprobeerd, maar wij geloven er niet in.




Leave a Reply.