Het is bijna zover het jaar 2012. Volgens de Maya kalender gaat er (niet) veel (goeds) gebeuren in dit jaar. We zijn benieuwd. In ieder geval willen wij u ook dit keer onze verwachtingen voor het jaar 2012 niet onthouden.
Zoals het jaar 2011 bekend zal staan als het jaar van de crisis, zal 2012 in het kader staan van het motto: laten we alles uit het leven halen. Zoals de trend zich voordoet wordt onze creativiteit en innovatiekracht op de proef gesteld hetgeen leidt tot bijzondere nieuwe ontwikkelingen. Het jaar 2012 zal in het teken staan van het positief denken naar kansen en minder naar problemen, met beide benen op de vloer. Milieu blijft belangrijk maar mensen gaan meer genieten van het milieu; van een eigen moestuin tot heerlijk recreëren in bos en op stranden. De strategie dat grote bedrijven zich positief weten te profileren als een sustainable organisaties zal steeds minder effect hebben bij de consument.
In het jaar 2012 zal het gebruik van social media blijven toenemen. Desondanks komt er een nieuwe trend, het deactivaten van je persoonlijke Twitter account. Men zal zich namelijk meer terughoudender opstellen ten opzichte van het delen van privé zaken. De B2B markt daarentegen zal steeds intensiever gebruik gaan maken van netwerken zoals: Linkedin, Facebook en Twitter. 2012 zal het jaar worden waarbij social media wordt ingezet als middel en niet meer wordt gezien als doel opzich. Het sterkst groeiende netwerk binnen de zakelijke markt wordt Youtube. Waarbij veel bedrijven de stap nemen om een eigen kanaal op te zetten. Maar ook in de b2c markt zal video zich steeds verder ontwikkelen. Vooral augmented reality op bijvoorbeeld verpakkingen en middels narrowcating binnen supermarkten zal steeds intensiever worden opgepakt. Tevens zal het gebruik van QR codes toenemen. Deze codes worden niet meer ingezet als publicatie, maar meer (zoals het ook bedoeld is) als middel om een boodschap digitaal te onderbouwen.
Online marketing binnen de B2B markt zal eindelijk grootschalig worden opgepakt. Zaken als SEA en SEO maar ook affiliate marketing zal in toenemende maten binnen de B2B markt worden ingezet. En bedrijven zien serieuze kansen om haar ondernemingen te profileren op het internet. Dit zal ten koste gaan van drukwerk zoals brochures en beurs deelname.
Kortom het jaar 2012 wordt het jaar van de nieuwe ontdekkingen. Een nieuwe start waar mensen zich hervinden in het nieuwe creatief zelfstandig denken. En zich minder afhankelijk zullen gaan voelen naar overheden en banken toe.
Zoals het jaar 2011 bekend zal staan als het jaar van de crisis, zal 2012 in het kader staan van het motto: laten we alles uit het leven halen. Zoals de trend zich voordoet wordt onze creativiteit en innovatiekracht op de proef gesteld hetgeen leidt tot bijzondere nieuwe ontwikkelingen. Het jaar 2012 zal in het teken staan van het positief denken naar kansen en minder naar problemen, met beide benen op de vloer. Milieu blijft belangrijk maar mensen gaan meer genieten van het milieu; van een eigen moestuin tot heerlijk recreëren in bos en op stranden. De strategie dat grote bedrijven zich positief weten te profileren als een sustainable organisaties zal steeds minder effect hebben bij de consument.
In het jaar 2012 zal het gebruik van social media blijven toenemen. Desondanks komt er een nieuwe trend, het deactivaten van je persoonlijke Twitter account. Men zal zich namelijk meer terughoudender opstellen ten opzichte van het delen van privé zaken. De B2B markt daarentegen zal steeds intensiever gebruik gaan maken van netwerken zoals: Linkedin, Facebook en Twitter. 2012 zal het jaar worden waarbij social media wordt ingezet als middel en niet meer wordt gezien als doel opzich. Het sterkst groeiende netwerk binnen de zakelijke markt wordt Youtube. Waarbij veel bedrijven de stap nemen om een eigen kanaal op te zetten. Maar ook in de b2c markt zal video zich steeds verder ontwikkelen. Vooral augmented reality op bijvoorbeeld verpakkingen en middels narrowcating binnen supermarkten zal steeds intensiever worden opgepakt. Tevens zal het gebruik van QR codes toenemen. Deze codes worden niet meer ingezet als publicatie, maar meer (zoals het ook bedoeld is) als middel om een boodschap digitaal te onderbouwen.
Online marketing binnen de B2B markt zal eindelijk grootschalig worden opgepakt. Zaken als SEA en SEO maar ook affiliate marketing zal in toenemende maten binnen de B2B markt worden ingezet. En bedrijven zien serieuze kansen om haar ondernemingen te profileren op het internet. Dit zal ten koste gaan van drukwerk zoals brochures en beurs deelname.
Kortom het jaar 2012 wordt het jaar van de nieuwe ontdekkingen. Een nieuwe start waar mensen zich hervinden in het nieuwe creatief zelfstandig denken. En zich minder afhankelijk zullen gaan voelen naar overheden en banken toe.