Getriggerd door de presentatie van Patrick Petersen over Social Media 3.0, heb ik mijn gedachten laten gaan over het onderwerp Social Media. Het is bijzonder om te ervaren dat je vaak hoort bij bedrijven: “We moeten ook wat aan Social Media doen.” Maar dat er dan voorbij wordt gegaan aan de belangrijkste vraag: “Wat wil je bereiken?”. Zodat je vervolgens de vraag kan stellen: “Sluit Social Media wel aan om dit doel te bereiken?”
Natuurlijk is het moeilijk om je niet gek te laten maken door iedereen die roept: “Wat... doe je nog niet aan Social media?” En om dan niet in twijfel te raken of je wel de juiste beslissing hebt genomen. Maar een terechte opmerking van Patrick Petersen; alleen een dialoog aangaan met je klanten via Social Media is zó 2006. En zeker niet voldoende om het stempel: Succes met Social Media, te krijgen. Klanten moet je nu weten te boeien.
Maar bij de woorden Binden en Boeien met Sociale Media kom je weer bij de kern van marketing . Het al oude concept, dat klanten betrokken moeten voelen bij je product, je merk en je bedrijf. Hetgeen, zeker binnen de B2B markt, de belangrijkste factor is geweest van het succes.
Maar het blijft natuurlijk altijd goed om deze ‘old school’ regels weer te herhalen en te beseffen waar de basis ligt van succesvolle marketing.
Natuurlijk is het moeilijk om je niet gek te laten maken door iedereen die roept: “Wat... doe je nog niet aan Social media?” En om dan niet in twijfel te raken of je wel de juiste beslissing hebt genomen. Maar een terechte opmerking van Patrick Petersen; alleen een dialoog aangaan met je klanten via Social Media is zó 2006. En zeker niet voldoende om het stempel: Succes met Social Media, te krijgen. Klanten moet je nu weten te boeien.
Maar bij de woorden Binden en Boeien met Sociale Media kom je weer bij de kern van marketing . Het al oude concept, dat klanten betrokken moeten voelen bij je product, je merk en je bedrijf. Hetgeen, zeker binnen de B2B markt, de belangrijkste factor is geweest van het succes.
Maar het blijft natuurlijk altijd goed om deze ‘old school’ regels weer te herhalen en te beseffen waar de basis ligt van succesvolle marketing.