Heel soms kom je nog een bedrijf tegen waar sales- en marketingcollega’s worstelen met de vraag: wie is nu in de lead bij marketingacties. De marketeer als specialist en degene met kennis van de marketingtools. Of aan de andere kant de sales, die meer kennis heeft van de markt en de klant. Veel bedrijven hebben dit al opgelost om de marketingafdeling te integreren met de salesafdeling. Zo krijgt marketing en sales een gezicht. Waarbij plannen en ideeën samen worden ontwikkeld. Dit proces behoeft verder weinig commentaar.
Toch is het vreemd dat er dan nog steeds binnen sales gesproken wordt over het zogenaamde Lead to Order proces. Dankzij deze integratie van marketing binnen de salesafdeling, zal marketing een elementaire rol gaan spelen in de salescycle. De nieuwe naam die hier beter op aansluit is dan ook: Attention to Order. Een volledige intergratie van marketingactiviteiten in samenspraak met sales. Waarbij acties beter aansluiten op de salesactiviteiten en de wensen vanuit de markt en klant. En dit alles meetbaar op basis van een gezonde ROI. Berekend vanaf de marketingactie tot aan het tekenen van de deal.
Dus vergeet Lead to Order en onthoud Attention to Order
Toch is het vreemd dat er dan nog steeds binnen sales gesproken wordt over het zogenaamde Lead to Order proces. Dankzij deze integratie van marketing binnen de salesafdeling, zal marketing een elementaire rol gaan spelen in de salescycle. De nieuwe naam die hier beter op aansluit is dan ook: Attention to Order. Een volledige intergratie van marketingactiviteiten in samenspraak met sales. Waarbij acties beter aansluiten op de salesactiviteiten en de wensen vanuit de markt en klant. En dit alles meetbaar op basis van een gezonde ROI. Berekend vanaf de marketingactie tot aan het tekenen van de deal.
Dus vergeet Lead to Order en onthoud Attention to Order