1. Niche keywords: waarbij geen Knowledge Graph wordt getoond, omdat er dan meer clicks naar de zoekresultaten zullen gaan.
  2. Antwoord op de vraag ‘Hoe kan …’ of ‘Waarom zijn …’. voeg deze vragen toe in een Q en A
  3. Kwaliteit wordt belangrijker. Niet meer aan pagina’s met alleen maar een hoge Pagerank krijgen voorrang, relevante content wordt belangrijker.  Gebruik Authorship. 
  4. Zet in op Google-gerelateerde websites te gebruiken. Google places, YouTube en Google+ .


BRON: Frankwatching
 
 

Dit filmpje uit Sesamstraat is een mooi voorbeeld, wat perfect illustreert hoe moelijk effectief communiceren is. Want wanneer je beseft dat voor iedereen het woord / taal hetzelfde is, maar dat de betekenis en dus ook emotie achter het woord voor ieder anders is, is het een wonder dat we elkaar soms toch in een keer begrijpen.
Taal is gelijk aan Taal
Betekenis is NIET gelijk aan Betekenis
Historie is NIET gelijk aan HistorieHier klikken om te bewerken.
 
 

 
 
 Ik kom nog uit te tijd dat het aantal sportscholen nog op een hand was te tellen. Deze scholen werden dan ook bezocht door een bepaald uniek publiek. Iedere school had zijn eigen soort bezoekers en zijn eigen stijl en dit creëerde een unieke sfeer. Voor mij had het altijd zo mogen blijven.

Maar twintig jaar later, zijn we in een tijd beland waar sportscholen voor iedereen toegankelijk moet zijn. Het toppunt of dieptepunt is Achmea Health Center. Een sfeerloze sportschool waar alles het “net niet” is.

Maar waarom, vraag ik mij dan zo af, komen er dan altijd nog bezoekers? Laatst kwam ik op de vergelijking met de Van der Valk restaurants. Met alle respect, culinair niet echt hoogstaand, maar op een of andere manier trekt dit nog steeds bezoekers. Hoe komt dat toch?

Het is eigenlijk heel simpel. Zonder gek te doen, heb je het idee dat je bij Van der Valk gezellig uit eten gaat. En dat is ook zo bij de Achmea clubs. Zonder gek te doen heb je het idee dat je sportief bezig bent. Kopieer dit en plak het zelfde concept door heel Nederland en je hebt een interessante business case. Goed gedaan hoor Achmea Health Center.

 
 
 De vijf grootste uitdagingen voor B2B marketeers in 2013:

  1. Het vertellen van een verhaal over je merk.
  2. Ontwikkeling van nieuwe technologieën, diensten en processen.
  3. Het genereren van leads en het omzetten van deze leads in betalende klanten.
  4. Het behouden van klanten. Het bevorderen van de loyaliteit van klanten.
  5. Het genereren van meetbare opbrengsten resultaten.
Lees hier het volledige artikel over de B2B uitdagingen voor 2013

 
 
  • Good marketing offers us a view of the world. Bad marketing offers you a product to buy.
  • Good marketing speaks for us. Bad marketing speaks at us.
  • Good marketing starts with a cause. Bad marketing starts with a goal.
  • Good marketing drives loyalty. Bad marketing drives transactions.
  • Good marketing promotes values. Bad marketing values promotions.
  • Good marketing tells us exactly what a company really thinks.
    Bad maketing tells us what the company thinks they want us to think they think.
  • Good marekting seduces. Bad marketing targets.
  • Good marketing never mentions price. Bad marketing always mentions price.
  • Good marketing uses the products to help tell a story. Bad marketing tells stories about products.
  • Good marketing is about us. Bad marketing is about them.
  • Bad marketing manipulates. Good marketing inspires.

 
 
Kent u nog de reclame waar je ideeën mocht geven over een verzekeringsproduct op twitter via #geengedoe? Ik heb laatst de reacties bekeken en ik vond het aantal reacties nog al tegenvallen.

Volgens mij een prima actie. Reclame via radio en luisteraars met ideeën werden keurig beloond. Maar waarom dan toch zo weinig reacties? Converteert radio dan niet of niet voldoende? Lijkt mij niet, want dan was radioreclame denk ik al geschiedenis. Of kunnen wij concluderen dat crowdsourcing een ideaal beeld is van marketing om veilig en eenvoudig nieuwe ideeën te krijgen, maar dat het in werkelijkheid minder snel wordt opgepakt door consumenten als men het liefst zou hebben gezien? Of moeten marketeers van verzekeraars maar gaan inzien dat verzekeringen gewoon niet sexy zijn en dat consumenten daar eigenlijk ook niet actief over wil nadenken?

Volgens mij ligt de waarheid in het midden. De belangrijkste behoefte voor een klant is dat hij gewoon wordt geholpen wanneer hij gebruik wilt maken van zijn verzekering. Een verzekering moet gewoon doen wat het moet doen, zonder lastige verrekeningen, regels en voorwaarden. Sorry marketeers, maar crowdsourcing voor verzekeringsproducten leuk geprobeerd, maar wij geloven er niet in.

 
 
Dakkapelprijzenvergelijken is gelanceerd. Dakkapelprijzenvergelijken is de site waar duideijk en overzichtelijk alle prijzen van dakkapellen worden gepresenteerd.

In tijden dat er veel verbouwingen worden ingepland door huiseigenaren, is de uitbreiding van de woning met een dakkapel een zeer gewild bouwproject. Het aantal aanvragen voor dakkapellen is daardoor enorm toegenomen. En uiteraard heeft dit ook een effect op het aantal aanbieders.

Om huiseigenaren een duidelijk overzicht te bieden van de mogelijheden aangaande het uitbouwen van het huis met een dakkapel, is het plan gelanceerd om een site te bouwen waar alle type dakkapellen en prijzen overzichtlijk worden weergegeven. Een website waar bezoekers zich kunnen orienteren op de investering van een dakkapel en waarbij ze kunnen voorbereiden op de verschillende punten die bij de aanschaf van een dakkapel belangrijk zijn.

1st marketing heeft zowel gezorgd voor het design als de bouw van de site. En op dit moment wordt voornamelijk de site geoptimaliseerd. 1st Marketing heeft met veel plezier aan het project gewerkt.

 
 
Heel soms kom je nog een bedrijf tegen waar sales- en marketingcollega’s worstelen met de vraag: wie is nu in de lead bij marketingacties. De marketeer als specialist en degene met kennis van de marketingtools. Of aan de andere kant de sales, die meer kennis heeft van de markt en de klant. Veel bedrijven hebben dit al opgelost om de marketingafdeling te integreren met de salesafdeling. Zo krijgt marketing en sales een gezicht. Waarbij plannen en ideeën samen worden ontwikkeld. Dit proces behoeft verder weinig commentaar.

Toch is het vreemd dat er dan nog steeds binnen sales gesproken wordt over het zogenaamde Lead to Order proces. Dankzij deze integratie van marketing binnen de salesafdeling, zal marketing een elementaire rol gaan spelen in de salescycle. De nieuwe naam die hier beter op aansluit is dan ook: Attention to Order. Een volledige intergratie van marketingactiviteiten in samenspraak met sales. Waarbij acties beter aansluiten op de salesactiviteiten en de wensen vanuit de markt en klant. En dit alles meetbaar op basis van een gezonde ROI. Berekend vanaf de marketingactie tot aan het tekenen van de deal.

Dus vergeet Lead to Order en onthoud Attention to Order

 
 
Het is bijna zover het jaar 2012. Volgens de Maya kalender gaat er (niet) veel (goeds) gebeuren in dit jaar. We zijn benieuwd. In ieder geval willen wij u ook dit keer onze verwachtingen voor het jaar 2012 niet onthouden.

Zoals het jaar 2011 bekend zal staan als het jaar van de crisis, zal 2012 in het kader staan van het motto: laten we alles uit het leven halen. Zoals de trend zich voordoet wordt onze creativiteit en innovatiekracht op de proef gesteld hetgeen leidt tot bijzondere nieuwe ontwikkelingen. Het jaar 2012 zal in het teken staan van het positief denken naar kansen en minder naar problemen, met beide benen op de vloer. Milieu blijft belangrijk maar mensen gaan meer genieten van het milieu; van een eigen moestuin tot heerlijk recreëren in bos en op stranden. De strategie dat grote bedrijven zich positief weten te profileren als een sustainable organisaties zal steeds minder effect hebben bij de consument.

In het jaar 2012 zal het gebruik van social media blijven toenemen. Desondanks komt er een nieuwe trend, het deactivaten van je persoonlijke Twitter account. Men zal zich namelijk meer terughoudender opstellen ten opzichte van het delen van privé zaken. De B2B markt daarentegen zal steeds intensiever gebruik gaan maken van netwerken zoals: Linkedin, Facebook en Twitter. 2012 zal het jaar worden waarbij social media wordt ingezet als middel en niet meer wordt gezien als doel opzich. Het sterkst groeiende netwerk binnen de zakelijke markt wordt Youtube. Waarbij veel bedrijven de stap nemen om een eigen kanaal op te zetten. Maar ook in de b2c markt zal video zich steeds verder ontwikkelen. Vooral augmented reality op bijvoorbeeld verpakkingen en middels narrowcating binnen supermarkten zal steeds intensiever worden opgepakt. Tevens zal het gebruik van QR codes toenemen. Deze codes worden niet meer ingezet als publicatie, maar meer (zoals het ook bedoeld is) als middel om een boodschap digitaal te onderbouwen.

Online marketing binnen de B2B markt zal eindelijk grootschalig worden opgepakt. Zaken als SEA en SEO maar ook affiliate marketing zal in toenemende maten binnen de B2B markt worden ingezet. En bedrijven zien serieuze kansen om haar ondernemingen te profileren op het internet. Dit zal ten koste gaan van drukwerk zoals brochures en beurs deelname.

Kortom het jaar 2012 wordt het jaar van de nieuwe ontdekkingen. Een nieuwe start waar mensen zich hervinden in het nieuwe creatief zelfstandig denken. En zich minder afhankelijk zullen gaan voelen naar overheden en banken toe.